25 Ocak 2018 Perşembe 00:00
Yaşanabilecek iki gezegen!

Gökbilimciler, geçen yıl keşfedilen Dünya büyüklüğündeki yedi gezegenden ikisinde yaşamın mümkün olabileceğini belirtti.

BBC Türkçe’nin haberine göre NASA, Güneş sistemi dışındaki Trappist-1 yıldızının yörüngesinde Dünya büyüklüğünde yedi gezegen keşfetmişti. Bu keşif, dünya dışında bir yerlerde yaşam olup olmadığını bulmak için hayati bir adım olarak nitelenmişti.

Gezegenleri daha yakından incelemeye başlayan bilim insanları, yeni bir araştırma için Trappist-1 yıldız sistemindeki gezegenler ve içlerindeki karmaşık yapıyı modelledi. Gezegenlerde, ısı kaynağı ve su olup olmadığı inceleyen araştırmacılar, modellenen yedi gezegenin altısında, buz ya da sıvı halinde su olabileceği sonucuna vardı.

Bir sonraki aşama, gezegenlerin yüzeyindeki ısı miktarının anlaşılmasına yönelikti. D gezegeninde ortalama ısının 15 derece olduğu hesaplandı. Bu, dünyadaki ortalama sıcaklığa çok yakın.

E gezegenindeki ortalama ısının ise Antarktika’dakine yakın olduğu, bu gezegende de yaşam oluşabileceği hesaplandı. Bu amaçla gezegenlerin yörüngeleri de modellendi. Yörüngelerin yumurta şeklinde olması ise, detaylı bir modelleme yapmayı zorlaştırdı.

Araştırmanın sonucunda, bu gezegenlerden ikisinde yaşanabilir koşullar olabileceği ortaya kondu. Bu gezegenler bizim gelecekteki evimiz olabileceği gibi, Dünya’dakine benzer bir yaşamın var olduğu yeni komşularımız da olabilir.

Dosya Haber

Son Güncelleme: 25.01.2018 00:04
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.